Candidates 35
$4000 / mo
≈ $48000 / year net
Senior Embedded Engineer
Ukraine · Dnipro · 10 years of experience · Intermediate ·Published today · In passive search
Ukraine · Dnipro · 10 years of experience · Intermediate ·Published today · In passive search
- Development and use of real-time systems for embedded
firmware and software (custom RTOS, FreeRTOS, TI-RTOS etc.);
- Compiling and cross compiling firmware and application (Cmake,
Make, GCC, Eclipse, IAR etc.)
- Make Embedded Linux OS (Yocto Project);
- Create application and driver for Linux OS;
- Debugging, support and revision of software for microcontrollers
and microprocessors;
- Recommendations for creating electrical circuits for the devices
being developed.
- Work with peripheral modules and protocols of information
transfer (Cameras, USB, GPS, GSM, Bluetooth, Wi-Fi, Radio
Modules, etc.);
- Development cross-platform GUI (Python, Qt, GTK).
$2000 / mo
≈ $24000 / year net
C++ developer
Ukraine · Dnipro · 3 years of experience · Upper-Intermediate ·Published yesterday
Ukraine · Dnipro · 3 years of experience · Upper-Intermediate ·Published yesterday
Basic understanding of cryptography. Multithread programming.
Understanding of the system memory architecture, OOP, cross-platform development, serialization, client-server architecture, TDD, TCP/IP & UDP
Technical Environment Operation systems: Windows, Linux, Android, IOS.
Programming languages: С++(11,14,17 standarts), Python(basic), JS(basic), Lua(basic).
Technologies: Unreal Engine, Playrix Engine(VSO), STL, Windows API, OpenSSL, Qt framework, MFC, SQLITE, MySql, Cross-platform development,
unit testing, protobuf, JSON
IDE: Visual Studio, Visual Studio Code, QT Creator,CLiion, Rider.
Debuggers: VS, QT Creator, Rider.
Researching tools: CFF Explorer, Process Explorer, HEX Editors
Other instruments: Jira, Mondey, Asana, git, svn, Bitbucket, GitHub, GitLab, SourceTree, Plastic SRM.
COMMERCICAL EXPERIENCE(1,7 years) SoftRequest(01.10.2021-14.12.2021)
Role: Intern c++ developer
Project: PokerCasta
Tasks: Bug fixes in the graphical interface(mobile, desktop) implementation of application localization. Fixing bug of the server side of the application.
Pushka Studios(14.12.2021-01.10.2022)
Role: Unreal Engine(c++) developer
Project: Phantom Abyss
Tasks: Bug fixing. Porting project to the Xbox platform. Performance optimization. Working with blueprints and c++. Client - server interaction; UI optimization. Blueprints optimization.
Project: Current project under NDA (The game has yet to be released on consoles)
Tasks: Bug fixing. Porting project to the PS4-PS5 platforms. Performance optimization. Engine optimization. Animations optimization. Blueprints optimization.
Voki Games(01.10.2022-09.12.2022)
Role: c++ developer
Project: Mystery Matters
Tasks: Development of hyper-casual games for mobile platforms. Working with internal Playrix engine – VSO. Bug fixing. Transfer of various features and mechanics from other studio projects to the current one.Project preparation for tech launch and soft launch. Work with lua scripts, prefabs, xml.
ISD(04.01.2023-present time)
Role:c++ developer
Project: LabMic
Tasks: Support for a legacy product that is over 20 years old. Elimination of software defects. Support, refactoring of legacy code with the introduction of new C++ standards. Interaction with the MFC framework. Client-server interaction. Testing. Working with the
$4000 / mo
≈ $48000 / year net
Senior Tech Automation Engineer (Industrial SMT line)
Ukraine · Dnipro · More than 10 years of experience · Intermediate ·Published 24 April
Ukraine · Dnipro · More than 10 years of experience · Intermediate ·Published 24 April
В 2022 зайшов в іноваційну компанію з розробки та виробництва дронів, яка була на рівні ручного виробництва. За місяць розгорнув автоматизовану лінію збірки друкованих плат PCBA (Printed Circuit Board Assembly), масштабувавши виробництво до середньосерійного рівня ( в середньму в 500 разів), згодом вивів на великосерійний рівень. Проводив навчання операторів на кожному етапі масштабування. Оптимізував процес збірки друкованих плат, приймав участь в розробці та введенні в експлуатацію стендів для тестування зібраних плат FCT (Functional Circuit Test).
З 2019 по 2022 мав спільній проект з розробки (Embedded C/C++ development on Linux and AVR, Schematic & PCB design) та виготовлення фотополімерних 3D принтерів ювелірного рівня (роздільна здатність XY 30µm), задача котрих друкувати складні майстер-моделі в масиві.
З 2016 по 2019 працював інженером з розробки індустріального програмного забезпечення (Industrial Software Engineering), налагоджував і запускав об'єкти за місцем чи дистанційно та проектував системи автоматизації на фірмі, котра займаєтся розробкою, виготовленням та впровадженням твердопаливних котелень і теплогенераторів на виробництвах по всій Україні.
З 2015 по 2016 був інженером КВПіА (контрольно-вимірювальних приладів і автоматики) на виробніцтві.
З 2014 по 2015 обслуговував виробниче обладнання.
З 2012 по 2014 працював оператором на виробництві.
Розробив фотополімерний 3D принтер ювелірного рівня.
Приймав участь в переведені українських підприємств на альтернативні види палива.
Виріс від оператора на виробництві до лідера проекту в інноваційній компанії.
Хочу брати участь у створенні продуктів, що використовують передові технології, такі як дрони та 3D-принтери.
Очікую можливостей для розширення технічних навичок у сфері інтернету речей (IoT), штучного інтелекту (AI), а також в інших інноваційних технологіях.
Очікую від співпраці безмежного розвитку та чіткої перспективи кар'єрного зростання.
Автоматизовую і оптимізовую рутинні робочі завдання та прагну до творчості і викликів.
$3000 / mo
≈ $36000 / year net
Senior C/C++ developer
Ukraine · Dnipro · 8 years of experience · Upper-Intermediate ·Published 23 April
Ukraine · Dnipro · 8 years of experience · Upper-Intermediate ·Published 23 April
• Python prototyping, Unity3D desktop client (forecast, planning)
• Developed C server for antenna rotation system control, data acquisition and storage
• Developing a carrier rocket software with C/C++ core and services
• MATLAB & Simulink upper-level logic and math modeling and integration, testing and fixing
• Configuring a CD pipeline with Jenkins CI
• MATLAB/Node.js source code and additional files generation
• Developing a MIL/HIL system tests.
• C/Simulink for a “plant” (a model of controlled object and environment);
• Using MATLAB for test automation
• C/SQL/Simulink for telemetry
• Developing a similar system software for a different hardware (FreeRTOS controller instead
of BusyBox Linux SBC)
$400 / mo
≈ $4800 / year net
C++ Developer
Ukraine · No experience · Upper-Intermediate ·Published 23 April
Ukraine · No experience · Upper-Intermediate ·Published 23 April
$700 / mo
≈ $8400 / year net
Junior C++ developer
Ukraine · Dnipro · 1 year of experience · Intermediate ·Published 19 April
Ukraine · Dnipro · 1 year of experience · Intermediate ·Published 19 April
Працював з такими середовищами як: Microsoft Visual Studio, Unreal Engine
Працював над неанонсованим мультплеєрним проєктом на UE4/5, з використання Gameplay Ability System.
На проєкті займався задачами
1. Створення геймлпених механік
2. Оптимізацією мережі
3. Оптимізацією CPU
4. Прототипуванням
5. Створення UI
6. Профайлінг
$3500 / mo
≈ $42000 / year net
C++ Developer
Ukraine · 5 years of experience · Upper-Intermediate ·Published 18 April
Ukraine · 5 years of experience · Upper-Intermediate ·Published 18 April
Accustomed to working in a Linux environment, I efficiently navigate the command line and utilize tools like gcc and gdb for seamless code debugging. My role involved identifying and resolving existing bugs, ensuring the robustness of the trading platform. Additionally, I actively engaged with clients to gather requirements and successfully implemented new functionalities based on their needs.
In the realm of game development, I have a versatile skill set, having worked with both Unreal Engine 3 and Unreal Engine 4. My experience spans across single-player and multiplayer projects.
$4500 / mo
≈ $54000 / year net
Hardware/Embedded software developer. Electronics engineer.
Ukraine · Dnipro · More than 10 years of experience · Pre-Intermediate ·Published 15 April
Ukraine · Dnipro · More than 10 years of experience · Pre-Intermediate ·Published 15 April
Professional skills:
20+ years - hardware development
20+ years - PCB design
15+ years - embedded software development
Comprehensive experience in designing sensors for physical quantities of products for industrial automation, process control systems, IoT projects, automotive, aerospace, and embedded software development.
Digital and analogue circuits - ADC, DAC, sensors, analogue circuits, SMPS, interfaces, digital circuits
RF - LNA, PLL, PA
PCB design - multilayer PCB - up to 8 layers, HDI, Signal Integrity, DFM, DFT
embedded software - RTOS and bare metal
Programming languages - C, Assembler
RTOS - FreeRTOS, TiOS
Microcontrollers:
DSP - ADSP - BlackFin, Freescale - DSP56F8XX
ARM - Cortex - M0, M3, M4, M7, R5
STM32, AVR, STM8, I51, PIC, CC2650, CC2640, ESP32, nRF52
FPGA
Interfaces - Ethernet, USB, LVDS, RS485, RS232, LPT, 1WIRE, 4 - 20 mA, SPI, I2C
GSM/GPS/RF/Bluetooth(BLE stack)/RFID
Tools:
Programming tools - IAR, GCC, Keil, STM32Cube, CCS
JIRA, Git
PCB tools - PCAD2001 - 2006, Altium Designer, Altium365, Libraries support, KiCAD
Simulation tools - MicroCap, MultiSim, LTSpice, HyperLynx
Math tools - MATLAB, MathCAD
JIRA, Bitbucket, Odoo, YouTrack
- industrial automation,
- process control systems,
- IoT projects,
- automotive,
- aerospace,
- drones
- RF design
- embedded software development.
$1500 / mo
≈ $18000 / year net
C++ Software Developer
Ukraine · Dnipro · 1.5 years of experience · Upper-Intermediate ·Published 14 April
Ukraine · Dnipro · 1.5 years of experience · Upper-Intermediate ·Published 14 April
• building application architecture and making architectural decisions using design patterns and best practices
• developing applications in modern C++ (incl. 11-20 standards)
• building cross-platform applications with CMake (and porting existing applications to other platforms)
• building multithreaded applications
• creating application installers using CPack and WIX
• creating application graphical interface using Qt/QML
• code optimizing and refactoring, fixing resource management issues
A couple of significant projects:
1. Desktop C++/Qt app. I've worked on a complete rebuilding of the application. Rebuilding included reworking application architecture, improving code quality and code refactoring, fixing different issues related to resource management ang bugs, migrating from the old C++ and Qt versions to the new ones.
2. Brute-force (pet-project, can be found on my GitHub). Multithreaded program which is provided with an encrypted file, and whose goal is to find a correct password for the file (and then decrypt this file).
• Achieved significant architecture and code quality improvements in different applications
Competitive financial compensation
$4000 / mo
≈ $48000 / year net
looking for ReverseEngineering / Researching / Debugging / Tools development tasks / (C++, in Gamedev area; Automotive soft; Firmware's of devices; Win32 system programming; compilers/decompilers; using IDA/HexRays and custom tools) (also ProjectManager)
Ukraine · Dnipro · More than 10 years of experience · Pre-Intermediate ·Published 13 April
Ukraine · Dnipro · More than 10 years of experience · Pre-Intermediate ·Published 13 April
I have large experience (25+ years) in Reverse engineering area, (Gamedev --autosimulators code, tools, RadioElectronic, CAD's), Including R/E of Microsoft code., SDK's etc. Creating/developing tools for this tasks. (including extending of IDA/HexRays)
RUS::
Реверсинженер-хакер, программист (С/С++, Asm), радиолюбитель. Так же Менеджер проектов, предприниматель.
.
В последнее десятилетие (да и много времени до того) занимался различными проектами, наработками, создавая свой продукт и технологии, связанные с автосимуляторами и экшен-играми..
с 2004 г, был сооснователем, руководителем подразделения реверсинга, и топ-менеджером Outsourcing-компании в Днепре., занимающейся реверсингом, драйверами, низкоуровневым софтом и т.д.
Сейчас хочу найти оплачиваемую работу в тех областях , где имею большой опыт, исследования, накопленные библиотеки, свои наработки, SDK, и т.д., и вообще личный интерес:
- разработка и исследование компонентов автосимуляторов (Gamedev)., различных игровых движков, архитектур, как/что/где и у кого устроено. (фактически исследование аналогов, конкурентов)
- плагинов для дизассемблера/декомпилера IDA/HexRays. (создавал и дорабатывал свои интрументы для верерсинга).
- компиляторов и декомпиляторов (реверсил и дорабатывал. Долго и много). Близко знаком с внутренностями компиляторов Microsoft и Watcom, Borland.. (И разных других менее известных)
- реверсинженерия компонентов Windows, разных программ, драйверов.
- реверсинженерия CAD-программ (САПР), программ для радиоэлектроники, или создания музыки, MIDI.
- reworked and recompiled leaked Windows NT code (this task was not possible for many-many wanters on Earth), (+created and reworked tools for it)
- extended Watcom compiler/tools to support CV debug info for ex.
- VBCC compiler rework/extending
- SOLID с compiler backend R/E -- (long-time, back to source code), +fixed bugs, extending features., improved register allocation.
- Extending IDA/Hexrays (including long-time reversing), writing additional tools, Created PDB info generator plugin for ex.
- large R/E of MSVC Compiler/tools, created compatibility with Borland compilers, adding work with register Custom-calling conventions
- Partially reversed MS BBTools, reversed intermediate data formats
- Extending/Research many Autosimulator-related games. w/o source code.
- R/E extending/bugfixing in binary code of Windows desktop Applications.
- MFC (MS) & VCL (Borland), -related decompilers
- Improving and researching existing decompilers
- Reversed binary database format for FlashGet downloader, fixed internal bugs. Creted repair utility.
- R/E fixing, extending Proxomitron proxy-server. Also created many complicated filters for it
- Fixed/reversed HandyCache proxy-server.
- Reversed parths of IE8 Browser and created module to fix issues.
- Reversed CryEngine3 based games, and CineBox to extend functionality
- and other (not in my memory now) ....
RUS:
занимаюсь реверсинженерией/доработкой программ, а так же делаю инструменты, позволяющие не имея исходного кода, связать бинарные компоненты одной программы с другой, экспериментировать и реверсить, восстанавливать алгоритмы или форматы файлов, восстоздавать и дополнять функциональность. И с помощью них дорабатываю необходимые мне программы. В общем делаю то, на что другие люди были не способны изза немеряных для них трудозатрат времени и сложности процесса.
Если бюджет проекта ограничен, готов поступиться зарплатой в меньшую сторону ради интересных мне задач.